fredag 18 januari 2008

Överraskning!

Idag hade Iss gjort en fin present lagom till husse vaknade. Det var en stor mjuk klump som har legat ivägen i soffan. Nu är den pulveriserad och kommer aldrig mer att ligga ivägen under mattes huvud när hon ska vila. Puss för det, Iss!
Idag efter jobbet åkte vi ut till Rismarken i Vadstena för att springa fem kilometer igen. Det var fina spår och väldigt lättsprunget, när vi hade sprungit ett varv kändes det som att vi lätt skulle kunna ta ett till! Baby jobbade på jättebra, fler gånger tog hon initiativ och drog ordentligt. Jag vräkte beröm över henne och hoppas att glädjen sätter sig. Vi stötte också på några smaskiga rådjur, då var det nära - riktigt nära - att jag stod på näsa i lervällingen. På något mystiskt sätt, och säkert mycket tack vare att jag grymtade så dant, lyckades jag både bromsa och hålla mig på benen. Efter löpningen stannade jag en sväng på klubben. Tränade det vanliga med baby, med mycket korta pass och strö-godis-belöning. Jobbade även lite med att hon ska sitta kvar när jag lämnar henne inför inkallningen, det är väldigt svårt tycker hon, mycket trevligare att lägga sig ned platt. Ändrade tonfallet på "stanna", för det liknar mycket rösten jag använder vid "ligg". När hon satt stilla och jag kunde gå några steg ifrån henne, belönade jag genast med godis i kast över huvudet (jag tänker att även det motiverar henne att hålla huvudet och blicken högt!). Testade ett rent platsligg femton sekunder och det var absolut inga problem. Platsligget tror jag hon kommer klara galant, det är i stort sett färdigt nu. Introducerade slalom som planerat till Iss. Satte upp fyra pinnar i alle och han fattade efter några försök att han skulle springa mellan dem. Jag tror nog han använde hjärnan en del när han skulle lista ut vad jag ville att han skulle göra, för han blev ganska snart trött. Därför körde jag korta pass även med honom, för att hålla uppe suget.
När jag kom hem och hade duschat såg mitt knä lite konstigt ut, tyckte jag. Undersökte lite närmare och upptäckte att det inte var min knäskål som satt på knäet (inte bara den iallafall). En stor bulle mitt på knät, som en påse med vatten under huden. Uuuuuuh va läskigt! Ringde nån slags upplysning som sa att om jag fick ont skulle jag höra av mig (det känns ingenting, faktiskt, bara SER läskigt ut...) och annars skulle jag gå till vårdcentralen på måndag. Men jag får inte springa mer i helgen, vilket är trist eftersom jag planerade en mil på söndag. Nu får vi se vad detta kan betyda och om jag kommer att kunna fortsätta löpträna. Jag hoppas det, för det är verkligen ultimat för att få upp babys draglust! Ps. på bilden har jag dragit ett streck där mitt knä egentligen ska gå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Argh! Stackars knät!