lördag 22 mars 2008

3,31 m/s

Idag var det dags för klass 2 i hopp. Banan var ännu en rolig springbana, ingen riktig svårighet mer än lite snurrar här och där. Vi startade som nummer femton, ett perfekt startnummer enligt mig. Femton hundar är precis den tid det tar för mig att värma Baby. Vi har haft väldigt tur med startnummer - ta i trä - och hamnar oftast mellan femton och tjugofem. Hursomhelst. Baby var lite lagom peppad innan loppet. Jag var lugn i starten så hon behövde inte lugna mig. Loppet kändes fint, lite segt i början och riktigt långsamt i slalomet. Tredje gången hon kom ut ur långa gula tunneln och skulle åt andra hållet, sprang jag på den sidan och förväntade mig att hon skulle förstå att vi skulle ditåt. Så lätt var det dock inte, och vi tappade en del tid. Det skulle visa sig att det ändå inte hade gjort någon större skillnad. Hursomhelst, resten av loppet gick väldigt bra, hon bjöd till och jag med genom att släppa på avstånden.
Jag är jättenöjd med loppet, vi presterade näst intill vårt allra bästa. Det blev en femtonde placering i hård konkurrens på en lätt bana.
Vi stannade kvar ett tag till och miljötränade Iss. Han var otroligt duktig, lite osäker men inte rädd. Nyfiken på omgivningen och samtidigt väldigt lyhörd för mina kommandon. Han hälsade på lite olika människor utan att skygga.
På eftermiddagen åkte vi tillbaka till tävlingarna en sväng för att titta på klass 3. Baby fick vara hemma och vila. Iss var återigen duktig, han började rent av att känna sig trygg. Ylade och busade! När vi kom hem möttes vi av en lycklig Baby som hade stulig och ätit hundra gram choklad. Det är så obehagligt när sådant händer, man blir påmind om hur skört liv kan vara. Förmodligen kommer allt att gå bra, men vi får ha lite koll på henne under natten. Lite svårt att se symptomen på förgiftning också, hon är ju så himla trött efter tävlingen och verkar allmänt sliten ändå...
Jag är också sliten...magen är fortfarande knipig sedan nervositeten igår. Imorgon väntar ännu ett lopp (jag trivs riktigt bra med ett lopp om dagen!). Då ska vi slå den magiska hastigheten 3,31 m/s!

Inga kommentarer: