söndag 20 januari 2008

Vintercupen

Idag var vi i Linköping och tävlade del två i Vintercupen. Jag är jättetrött och sliten nu, men kort sagt så är jag jättenöjd med andra loppet där banan hade ett par svåra (en av dem riktigt svår) passager - och vi gick runt med noll hinderfel. Baby jobbade på jättefint trots att hon inte riktigt var på hugget innan, gjorde tighta svängar och hade bra driv framåt. Hon går bättre och bättre på svårare övningar nuförtiden! Hade med Iss också och miljötränade flera omgångar. Han var väldigt duktig, var knappt orolig alls och fick rent av små hyperspratt då och då! Hoppas han tittade noga och lärde sig ett och annat av hundarna på banan! Vi var på hundsällskapet en sväng också idag (se där, jag kan visst inte låta bli att skriva ändå fast jag är trött) och Iss fick för första gången prova ligga på gungan. Han var så duktig! Övade lite på tunnel och slalom också och såklart var han jätteduktig och driven! Emmeli tog några bilder som jag hoppas få snart så jag kan lägga upp dem!

8 kommentarer:

Lilian o Lunas sa...

Fint blindbyte! Är din handrörelse under tredje hindret från slutet medveten?

Lilian o Lunas sa...

& hur gick det där springandet med knät?! En uppföljare tack!

Marlene sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marlene sa...

Hej! Så ni har vart på äventyr! Ooh vi håller alla tassar och tummar för Lunas och att han ska få bli bra till slut. Och handrörelsen är mycket medveten - precis den vi har övat med när vi tränat vändningar ut från mig. Det funkade!! :)
Knäet är lite ömt idag men va fan, vi fick ju ha lite roligt iallafall!

Anonym sa...

Hejsan tack för en fantastisk dag det var mycket länge sen! Skickar bilderna senare men nu ligger jag hemma och är sjuk och tycker synd om mig själv :(

Wow vilket sista lopp ni gjorde. Det är så imponerande att se hur hon ökar farten på rakstäckorna opch inte håller jämn fart!

kram emmeli rufus och molle

Lilian o Lunas sa...

Oj vad kul! Jag har inte sett handvarianten förrut, är jag efter?! Kommer vi att ses på onsdag? Jag ska köra Mollie då också & tänkte hålla henne på halster lite, så jag hinner kolla lite när du tränar. Vore kul!

Marlene sa...

Hehe, nä det är en specialvariant för jag-springer-alltid-i-samma-riktning-som-matte-Baby, så att jag ska kunna göra sådana där byten!

Anonym sa...

Gu va fint du har gjort på sidan!! Och vad duktiga ni är! Kram på dig och Baby och Ice!