onsdag 12 mars 2008

Livet utanför Träningen

Det är lustigt hur mycket man hinner med när man inte ska cykla en mil några gånger i veckan. Idag när jag kom hem från jobbet, gick jag en promenad med Iss till Ica. Tränade massa kontakt och människomöten. Det är så tydligt när han blir stressad, han är så övertydlig i sitt kroppsspråk. Inte som Baby som visar så minimalt så man knappt kan ana. Det blev iallafall några stycken stressmoment; människor som gick förbi relativt nära. Han är lite svår att träna i detta för när vi är i rörelse blir han helt vimsig och liksom jagar upp sig, medan när vi står still kan han lägga sig och vara helt obrydd över att människor går runtomkring oss. Han var iallafall väldigt duktig måste jag säga.
På kvällen åkte jag och Baby på agilityträning. Det var avslutning och vi skulle köra en bana. Vi körde den tre gånger och Baby tog gungan alla gångerna! Jag försökte ladda adrenalin för att likna en tävlingssituation och tyckte jag lyckades relativt bra. Däremot nu när hon äntligen tar gungan, så har hon helt glömt bort slalom. Suck. Det ska bli fint med sommar och lite mer regelbunden och effektiv träning... Hon var iallafall peppad och mycket av handlingen gick jättefint.

Inga kommentarer: