tisdag 11 mars 2008

Blod, svett och tårar...

Fäboddraget är inställt. Fyra dagar innan tävlingen fick jag ett mejl med det enkla beskedet. Ni som känner mig eller som hängt med lite i bloggen, känner till hur detta varit en bred röd tråd genom mitt liv senaste sex veckorna. Jag har lagt ner närmare fyrtio timmars träning, femton mils cykling, två lagade punkteringar, tjugo liter bensin, tre timmars handarbete (som jag HATAR) och pengar till utrustning på detta enda lilla dubbellopp. Jag har svettats och gråtit på cykeln, av ilska och förtvivlan över den tunga träningen, ömsom för min, ömsom för Babys del. I stort sett all min fritid har gått till träning. Allt för den där jävla lilla gustavspinglans skull. Nu är det slut. Fäboddraget är inställt. Baby är härmed pensionerad från det drag hon avskyr så. Och jag ska köpa en pokal till henne med skriften "Till Baby och Malle som genomförde träningen in i det sista inför Fäboddraget 2008"

Inga kommentarer: