fredag 14 mars 2008

Lugna stunden...

Idag har jag och Iss gått långpromenad med Jill och Pepsi. Iss och Pepsi går väldigt bra ihop, något som är skönt eftersom Baby och Pepsi är ärkefiender. Det har inte alltid varit så lätt för mig och Jill att umgås, om jag säger så. Hursomhelst, nu kom vi till skott med en promenad längs kanalen frampå eftermiddagen. Vi gick länge genom en fårhage och hundarna fick springa lösa. Så spännande! tyckte Iss - inte minst den där stoora lerpölen som man kunde springa och leka i! Dom fick springa länge både på fram och tillbakavägen. Det var nog väl behövligt, för nu ligger Iss (som normalt går omkring och ylar "kvällsmat" vid den här tiden) utslagen här brevid. Och tur var det, för torrfodret är slut. Jag håller på att tina en korv köttkross och det får fylla magarna den här kvällen. Själv hittade jag färdig grekisk sallad på ica för tjugotre kronor, ett helt okej pris faktiskt! Mumma! Försöker vara lite nyttigare, jag märker att jag har mycket lättare att lägga på mig nuförtiden än i min ungdom ;) för några år sedan...

Inga kommentarer: