fredag 28 mars 2008

Miljövännerna

Idag slutade jag tidigt, och tur var det för David jobbade hela dagen. Kom hem till två mycket lyckliga hundar som hade vart jätteduktiga, inte bitit sönder någonting alls utan bara vilat! Vi gick ut i trädgården, jag pysslade lite med altanen och hundarna busade med bollar och varandra. Var ute någon timme och hade det skönt innan vi gick en kisse-runda. Passade på att promenera runt lite i grannskapet för att miljöträna Iss. Dagens nyckelord i träningen var: Barn. Vi satt och studerade när de lekte, de rörde sig väldigt konstigt och lät mycket läskigt tyckte Iss. Han visste inte vad han skulle göra riktigt, om han skulle sitta och titta på dem eller springa fram och "ta" dem. Så småningom förstod han att jag föredrog det förstnämnda... :)
På kvällen köpte vi lite ordentliga skruvar och jag åkte upp till Sonny och Ingela för att låna garaget och fixa grindarna. Jag har nämligen införskaffat jeppe-grindar till bilen! Det är verkligen på tiden, nu innan det blir så varmt att bilen bara måste vara öppen för att hundarna ska klara sig. Hade hört att de var lite krångliga att montera, men det var väldigt lätt och de satt perfekt. Så när sista skruvarna skulle i, så gick det naturligtvis inte att skruva dem. Det slutade med att vi borrade hål i taket, stoppade i anti-rostmedel och tätade med två cykeldäck-lagnings-lappar och silvertejp. Hursomhelst i slutänden så blev det kanonbra! Nu kan jag ha minst fyra hundar i bagaget utan problem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Marlene. Roligt att läsa lite av dig. Sätter du några frön?
-mamma