söndag 30 mars 2008

4xagility i Laxå

Här kommer snart film!
Idag var vi och tävlade i Laxå. Fyra inofficiella lopp - två av dem viktiga agilitylopp (tänker på kontaktfält-under-tävling-träning). Tre av banorna hade relativt hög svårighetsgrad, den sista var allra svårast med 300 graders slalomingång och mycket kryssande hit och dit mellan hinder.
Handlingen tycker jag fungerade väldigt bra på alla banorna. Det var väldigt många hoppa-över-hinder-och-vänd-tillbaka som Baby ändå lyckades behålla farten relativt bra i. Det var också ett staket som användes flitigt i de tre första banorna, det tog vi utan problem alla gångerna. Många snabba framförbyten som jag hann med varenda gång, det är jag jättenöjd med! Kontaktfältet hoppade Baby första banan, men jag tog tillbaka henne och hon trampade ordentligt andra varvet. Andra banan tog hon bägge klockrent! Så varför blev vi inte placerade tusen gånger om? Jo, det var det helvetiska slalomet som spökade. 3x90 graders ingång och sedan den slutgiltiga 300 graders ingången..... Första banan gick slalomingången fint, men sen stoppade Baby. Jag ville visa henne noggrannt men hon tyckte nog att jag störde. Två lopp, med precis samma slalomingång som det första, stannade hon mitt i slalomingången och bara tittade på mig. Jag blev frustrerad såklart...dumt av mig. Efter lite skrik från mig, tog hon slalomet hur fint som helst bägge gångerna. Så sista banan... Jag hade bestämt mig för att dra henne utåt för att sedan skicka på slalomet, så jag inte skulle stå ivägen som jag gjort på de tidigare två ingångarna. Jag droooog ut henne, så när jag skulle vända henne, vägrade hon. Jag pekade, viftade, sa "Slalom", men hon stod bara still, vänd rakt mot mig med slalomet bakom sig. Till slut röt jag till; SLALOM!! Då vände hon och tog det. Vet inte om hon inte förstod vad jag ville eller om hon inte ville ta slalomet pga allt krångel innan... Hursomhelst blev jag så himla less och besviken på allt och alla, inte minst min egen insats som ännu en gång fått Baby att tveka vid slalomet. Åkte hem med en klump i magen............

Inga kommentarer: