onsdag 7 maj 2008

Agilityträning...


Idag steg vi upp tidigt på morgonen för att träna agility. Jag hade förberett en kombination hämtad från vår agility klass 2 debut, en lurig kombination med ett nödvändigt bakombyte. Testade några gånger för att känna efter vart jag behöver ha mig själv för att det ska fungera och det kändes bra. Lyckades fyra gånger av fem! Tränade även slalomingångar (vi snackar Baby nu, alltså) från snäva vinklar, jag hjälpte henne lite första gångerna och sedan tog hon dem klockrent! Övade även ett par bakombyten i slalom där hon stannade upp ett ögonblick men sedan jobbade vidare när hon märkte att jag fortfarande var med. Det kommer inte att bli några problem att lära in!
Iss fick öva slalom, för första gången gjorde jag hela slalomet skapligt snävt. Han hade inga problem utan jobbade på för fullt. Har blivit tvungen att släppa boll-kastandet för jag tycker han har tappat intresset lite för bollen. Nu kastar jag godis direkt och det uppskattar han för han tar slalomet så fort han får chansen! Testade även att kalla in honom när jag stod en bit fram i slalom och det var inga som helst problem. Han har blivit väldigt förtjust i A-hindret så nu är det hög tid att nöta kontaktfält. Tog dem ett par gånger och klickade in dem rejält. Han fattar så snabbt! Avslutningsvis övade jag lite handling utan hinder, mest på att vända ut från mig. Han förstod efter några gånger och vi ska jobba vidare några gånger innan jag blandar in hinderstöd och annat.

Inga kommentarer: