söndag 27 juli 2008

Jag är för långsam!!!

Förra veckan när vi tävlade i Skellefteå, tältade vi mitt ute i skogen... Snubblade över en bild på fina hundarna å syrran när de sov så sött!
Idag har vi varit och tävlat i Katrineholm. Det var varmt, förmodligen av sommarens varmaste dagar... Som tur var, fanns det fin sval skugga där jag kunde ställa bilen i lugn och ro. Började med agilityloppet, där Baby drog iväg och diskade sig genom att ta balansen istället för platten... fortsatte köra banan, gjorde ett jättefint tramp på uppfarten men hoppade nerfarten. Jag fick ta tillbaka henne, utan problem, och andra gången trampade hon. Sprang direkt ut och belönade jättemycket!!! Min lilla tjeja!!!
Tränade Iss då och då emellanåt, han var jätteduktig och blev inte osäker en enda gång på hela dagen! Vi höll minst fem meter till enskilda hundar och cirka tjugofem till större hundsamlingar. Jag tror också det är bra för honom att ligga i bilen och bara studera hundar och människor som går förbi utan att bry sig om honom. Han har varit jättelugn hela tiden, sovit lite och kikat lite på omgivningen om vartannat!
Hoppbanan var en riktig utmaning! Den var lurig med extremt mycket handling - men inte så många fällor. Baby lyckades dock gå i en av de få som fanns, nämligen att hon tog fel tunnel efter hinder nummer två... Jag tog tillbaka henne och vi fortsatte och resten av loppet gick helt felfritt! Fick dessutom många komplimanger om en snygg slalomingång och ett snyggt slalom! Jag är så himla nöjd att all handling funkade, vi har haft några otighta lopp på senaste. Banan var dessutom väldigt kurvig, men det hindrade inte Baby ett dugg från att ha rejält fin fart och arbetsvilja.
Jag är riktigt nöjd med dagens insats måste jag säga! Avslutade med att köra lite lydnad när jag väntade på de andra, Baby har fått så himla fint fritt följ nu - vi jobbar vidare med svängarna bara. Övade vänstersvängar och hon kommer på det mer och mer. Testade även ett par hopp-moment som gick jättefint. Jag är så nöjd med henne, skrutten min <3
Vi avslutade dagen med att hälsa på Davids mamma och Sonny. Iss var för första gången riktigt frimodig, gick runt och kikade och undersökte i hela huset. Han brukar ligga under bordet och ha stenkoll på vart (läskiga) Sonny är. Det slutade med att Sonny skulle äta en smörgås och bägge hundarna satt som tända ljus, jo, Iss satt där och sökte kontakt med Sonny och blev nästan frustrerad över att bli ignorerad!!!!!!! Svanstippen den vevade visst både fram och tillbaka!!!

Inga kommentarer: