söndag 10 augusti 2008

(spår)Pinnar och hoppträning...

Nu har det hänt, Baby har börjat lyfta spårpinnen! Vi nöter på och tränar varje morgon med ett uppehåll då och då, och nu har det börjat hända. Hon lyfter saker med munnen! Bara att jobba vidare :)
Iss slalomträning går också fint, det är svårt bara, för pinnarna går av hela tiden. Han bara stormar rakt in i slalomet, kastar sig genom det. Ett par gånger räcker, sen måste jag flytta det för att hålen blivit för stora och pinnarna hänger ut åt sidorna... Längtar till vi kan börja träna på ett vanligt slalom så jag slipper allt krångel. Det känns inte alldeles för långt bort!
Idag lade jag ett spår åt Iss och Lilian lade ett till Baby. Jag åkte till klubben och skulle träna hoppteknik under tiden spåret skulle ligga till sig, men där var det spårtävling. Det var bara hög klass-lydnaden kvar så jag kikade på den. Såg roligt ut!

Hoppteknikträningen gick fint. Baby var tänd och hade fin fart. Nu när jag ser filmerna i efterhand ser jag att hon konstant hoppar med ena frambenet framför det andra. Ska bli intressant att träna hoppteknik i sväng för att se hur hon kan styrkas. Skulle bara köra fyra gånger, men lådan med kameran hade fallit ihop flera gånger så jag trodde det inte blev någon film. Det blev det, så nu har jag massa exempel!

Var lite osäker på hur jag skulle träna med Iss, han hoppade så konstigt sist att det nästan såg skadligt ut. Testade igen nu och det såg ut bättre. Han fick bara köra tre gånger för sen fick han fnatt och jag tog honom till bilen. Men bara under det lilla syntes det en skillnad på hans teknik. Det ska bli intressant att se hur det utvecklas. Behöver se/läsa mer om hoppteknik också, nu kör jag bara sporadiskt ungefär som jag förstått det ska göras men jag vill veta mer!

Efter hoppträningen gick vi spåret. Och jag är så arg på mig själv. Ännu en gång, trots nya fina och många snitslar, tappade jag bort spåret och stjälpte mer än jag hjälpte Iss. Han var säkert rätt flera gånger men jag var övertygad om att vi var fel så jag kallade tillbaka honom. Suck. Detta håller inte... Baby spårade Lilla och blodet om vartannat, vet inte heller vad jag ska göra med det... Måste läsa på lite och hoppas det kan hjälpa mig. Även om spåren gick dåligt, känns det som en givande dag och hundarna är nöjda och trötta. Jag med :)

Inga kommentarer: