torsdag 23 oktober 2008

Lydnad igen...

Idag tränade vi lydnad igen.
Baby:
Läggande under gång; fortsatte jobba med läggandet, och fick ett riktigt fint faktiskt! Känns roligt då detta är ett av de moment som är mest oklara. Jobba vidare med att få ett snabbt läggande, börja träna tillbakagången.
Ställande under gång; Baby gör ett fint ställande, men vi har inte övat någonting på när jag kommer tillbaka till henne. Började träna denna del av momentet idag, går mot henne och belönar slumpvis när jag är på olika ställen. Hon vill gärna sätta sig när jag ställer mig jämte, men hon förstod ganska snabbt att hon skulle vara ståendes och nu är det bara att förstärka :).
Platsliggning; vi jobbade vidare med positionen, jag placerade mig stillaståendes på olika platser varje gång och hon låg relativt bra. När jag kommer för långt ut åt sidorna börjar hon lägga huvudet snett och det är precis detta jag vill komma åt och bli av med. Fortsätta jobba med detta till jag kan stå precis vart som helst utom fotposition!
Iss:
Fotpositionen; vi jobbade vidare med fotpositionen. De gånger han sätter sig lite för långt fram försvinner mer och mer! Han har också haft en tendens att vrida lite utåt, men idag var det inget problem alls. Började röra på mig, ett steg fram, två steg fram. Han fattar snabbt att han ska hänga med, men behöver öva mer för att få det att sitta ordentligt.
Platsliggning; vi fortsatte med grundarbetet, att få ett snabbt huvudläggande. Han erbjöd det väldigt fint många gånger, så jag började diskriminera de sneda läggandena! Vi fortsätter jobba med detta, det går i vågor så utgångspunkten är fortfarande ett snabbt läggande.

Inga kommentarer: