lördag 1 november 2008

Iss agilitydebut!!!


Idag var vi på Spökhoppet. Baby var anmäld till alla tre klasserna, men det kändes inte riktigt bra. Vi har kört drag rätt så hårt i veckan, och ska köra långt imorgon så hon behövde egentligen vila. Vi körde första klassen, jag var nöjd men hon stannade inte på första uppfarten på balansen så jag tog tillbaka henne. Det gav en femma plus en del tidsfel. När jag såg de andras tider tappade jag suget igen. Det känns som att jag jobbar för att spara in hundradelar, när det är tiotals sekunder som skulle behövas... Vet inte om hopptekniken kommer att göra någon större skillnad - det sägs ju kunna göra det men det återstår att se. Annars känns det som att vi kan kämpa för de där sista pinnarna upp till trean och chansa på att konkurrensen är liten och ha tur ibland, men egentligen mest bli mer och mer missnöjda fast vi hela tiden gör vårt bästa..

Hursomhelst, när jag såg bana nummer två, öppnade sig plötsligt möjligheten för att köra Iss. Banan var jättefin, rolig och perfekt då det gick att skippa en liten krok som innefattade både slalomet och gungan. Jag bestämde mig för att prova. Jag höll is i magen för att vara trygg och bra, med Monika som säkerhetsvakt vid kortsidan där de andra hundarna fanns. Men Iss hade inte ögon för några andra hundar - inte ens domaren föreföll intressant. Han följde mig fint, sprang ett par varv ibland när jag tappade honom men kom tillbaka och jobbade vidare. Jag blev såååå nöjd!! Han skötte sig exemplariskt!!! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Guuuud va kul han/Ni såg ut att ha! WOW jag är såååå imponerad. Älskar tokglada ekipage då har man lyckats i träningen! KRam emmeli