söndag 2 november 2008

Sista långdraget innan Kosta...


Idag var vi ute på Birgittas udde och körde sista långdraget innan Kosta off snow. Niklas följde med, med Ice och Lilo så vi fick lite extrafart :). Körde rundan på strax under sjutton minuter, med en medelhastighet på 18 km/h och en max på 26. De hade lagt ut nytt grus på en stor del av vägen, det blev mindre lerigt men rejält mycket tyngre för hundarna och Baby blev öm i tassarna. Ändå kämpade de på otroligt bra! Det var första gången vi körde utan trampor så de fick jobba på en hel del. I den lååånga tunga uppförsbacken fick jag ömsom sparka på, ömsom springa med dem, men så flera gånger under backen så fattade de galopp och jobbade verkligen framåt! Det var såå roligt att se!! När vi började närma oss slutet av rundan började hundarna bli lite trötta men de jobbade på fint nästa ända fram. Sista två hundra travade dem.
Jag är jättenöjd med deras insats, de jobbade på väldigt bra bägge två. Det märks tydligt att de korta snabba rundorna har fungerat väldigt motiverande på dem :).

2 kommentarer:

Linda sa...

Ice tackar o bugar =0)
Jag kan fråga henne om hon tar beställning, kan hon säkert göra!
Hör av mig så fort jag vet.
Tack för igår förresten!! Både Lilo o Ice sov hela vägen hem + hela kvällen =0)
Kram

Linda sa...

Hej!!!
Nu har jag kollat med Ida och hon fotar gärna fler hundar, va bara att jag hörde av mig =0) Så om du vill fota dina hundar så hör av dig om när du kan så mailar jag bara Ida.
Kram Linda