torsdag 6 november 2008

Redo för Kosta...


Kosta närmar sig med stormsteg. Vi har fått startnummer 42 och exakt klockan 12.59 på lördag startar vi vår första officiella dragtävling :) Jag är nervös. Vet egentligen inte varför, för dragtävlingar kräver så otroligt mycket mindre av mig än agilitytävlingar. Jag kan i stort sett inte göra några misstag, kanske om jag driver på hundarna lite för hårt i början, men den uppgiften ska jag väl klara att hantera. Sitta och åka bara :)
Ikväll kör vi sista passet, ett snabbrace i skogen ett par kilometer för motivationen och fartens skull. Kikade igenom lite filmer från tidigare i år när vi har tränat och kan konstatera att utvecklingen har gått rejält framåt. I söndags galopperad hundarna på rejält, till och med i uppförsbackarna accelererade dem. En snitthastighet på 18 km/h i kuperad terräng är klart godkänt tycker jag. Ska satsa på att hålla minst 20 i Kosta, det tror jag blir lagom då det är flacka banor och aningen längre än vi brukar köra. All tid under tjugo minuter så blir jag jättenöjd :)

1 kommentar:

Maria sa...

Lycka till i helgen vännen! Jag hoppas ni vinner! :-) På dom bara! :-p Visa att motalabor kan!
Kram kram!